2016. júl 26.

Valóság vs. Fantázia

írta: Kalakatroni Anna
Valóság vs. Fantázia

Ma is egy olyan nap van, amikor a motivációm a béka segge alatt van. Az a fajta, amikor felkelni és elkezdeni a napot is roppant fárasztó, hát még effektíve csinálni is valamit. Régebben - na jó, talán csak pár évvel ezelőttig - a hasonló napokon bedobtam a kulcsot és lehuppantam a számítógépem elé filmezni. Csak ne kelljen megmozdulni és legfőképpen senkivel sem kommunikálni, ugyanis az a legfárasztóbb dolog mind közül. Ha az embernek még a saját gondolataihoz sincs türelme, hogyan lenne másokéihoz?

Önzőség vagy sem, ilyenkor jobb egy kicsit elvonulni a világtól, amit a közösségi hálók aranykorában sokan nem értenek meg. Facebook, Twitter, Messenger, Whatsapp és szinte végtelenül folytathatnám a felsorolást, hogy hány felületen vagyunk a nap minden percében elérhetőek, már ha nem merül le a telefonunk. Engem ez roppantul fojtogat. Miért kellene mindig elérhetőnek lennem, méghozzá bárki számára? Hol van a privát szféra? Tényleg ösztönösen a telefonom után kellene kapkodnom, amint meghallom az üzenetjelző csilingelést?

iwantyou.jpg

Nem vagyok antiszociális, de fenntartom magamnak a jogot, hogy néha az lehessek, éppen ezért nem élek szimbiózisban a telefonommal. Azaz inkább nem engedem, hogy parazitaként élősködjön rajtam. A Facebookot is száműztem a mindennapjaimból és láss csodát, hirtelen felszabadult egy csomó időm és energiám, amit tényleg magamra fordíthatok. Nem kukkolok másokat (végtére is ez az oldal lényege) és nem a kamu-énem (avagy egy ideális én) kitalálásával, evolválásával ütöm el értékes perceimet, ami csak a virtuális valóságban létezik.

ursula2.jpg

Kiszakadva a képernyőből, azt hiszem sokan nem azzal a vonzó - és kreált - személlyel találkoznak, mikor végül tükörbe néznek. Ez még szerintem nem is olyan nagy gond, de az már igen, hogy az ismerőseim közül még kevesebben vannak, akik ezt a virtuális ideális ént megpróbálnák átültetni a gyakorlatba. Hiszen azt sokkal nehezebb véghez vinni, mint profilt gyártani. Ott csak lájkolni kell, meg szépiázni a képeket.  Az egyéni level up pedig csendes halált hal a fantazmáink oltárán.

Emlékszem hogyan vert ki a víz annak idején, mikor ebből az angol igéből köznyelvi, magyar szó lett. Aztán arra is, hogyan fordult fel a gyomrom a Facebookon közzétett gyászhírek lájkolásától... Nagyon kiábrándítónak találtam a dolgot. Nem lehetne a részvét jeleként egy R.I.P.-t írni inkább? Valahogy mégiscsak helyénvalóbbnak tűnik... No de ez van, megszoksz vagy megszöksz, vagy csak kordában tartod ezt is. Én az utóbbit választottam és ezzel együtt úgy döntöttem, inkább a realitással foglalkozom, ma éppen az alulmotivált énemmel. Mert bizony ez is hozzám tartozik, ez is csak én vagyok.

Szólj hozzá

telefon kamu ego reality döntés motiváció tükör harmadik idea káprázat blogolok level up közösségi háló lájk maszkok ideális én womanpowerranger